Nechte si posílat Ekonomické zprávy z Indexu na e-mail.
Na jedné straně postupně lepší epidemická situace ve většině evropských zemí, na druhé infekčnejší delta variant.
V rukou voucher za zaplacenou zálohu nebo celou dovolenou z ještě predkoronových dob a možná i chuť jít si konečně odpočinout k moři.
Na druhé straně obavy, zda riskovat možné zhoršení situace v místě dovolené a případnou povinnou karanténu po návratu domů.
Co s voucherem, dokdy lze stornovat zájezd, případně vyměnit lokalita dovolené? INDEX připravil odpovědi na nejčastější otázky.
Nejčastější dotazy k dovoleným
- Jak mám postupovat, když mám voucher od cestovní kanceláře z dob před Korona?
- Platí pro použití voucheru nějaká omezení lokality?
- Co mám dělat, pokud jsem si zájezd koupil přes prostředníka?
- Platí pro použití voucheru nějaké omezení z hlediska termínů zájezdu?
- Majitel voucheru si vybral zájezd na toto léto. Může zájezd stornovat, pokud se v dané zemi zhoršila epidemická situace?
- Dokdy si mohu rozmyslet, že na dovolenou přece jen Nevycestuje? Dá se stornovat i na poslední chvíli?
- Pomůže v čase pandemie při dovolené cestovní pojištění?
- Kolik voucherů je aktuálně v oběhu? Budou mít cestovky peníze na jejich proplacení?
- O jaké destinace je aktuálně největší zájem?
- Před pandemií jsem zaplatil zálohu na dovolenou, na kterou jsem necestoval a dostal jsem od cestovní kanceláře voucher. Letos chci jet na dovolenou. Jak mám postupovat?
Majitel voucheru by se měl obrátit na cestovní kancelář, která voucher vydala. Po odkomunikovaná představ mu cestovka nabídne nejvhodnější variantu zájezdu, případně více alternativ, říká Juraj Vitkov, ředitel cestovky Tip Travel.